وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

این وبلاگ متعلق به اعضای انتخابی تیم المپیاد جهانی نجوم است
وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

این وبلاگ متعلق به اعضای انتخابی تیم المپیاد جهانی نجوم است

جواب

جواب های آخر سوالاتی که گذاشته بودم رو آماده کردم تا بتونید جواب های آخرتون رو چک کنید .

 سوالات رو هم pdf کردم گذاشتم تو همون لینک قبلی  .

بازم اگه مشکلی بود بهم میل بزنید.

به اعضای تیم هم تبریک می گم .

مرحله دو خوبی داشته باشید.


 دانلود


any way , good luck



نظرات 7 + ارسال نظر
! سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 ق.ظ

سلام میشه برای سوال ۱ یه راهنمایی بکنین؟

چرا نمی شه . یه مختصات انتخاب کن که x حمل و y انقلاب تابستانی باشه
حالا سعی کن x ,y رو بر حسب t که زمان هست بنویسی حالا برای بدست آوردن معادله ی مکان باید t رو بین این دو حذف کنی . فک کنم کافی باشه و بازم اگه مشکلی بود بگو
any way , good luck

! سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:50 ب.ظ

مرسی از راهنمایی تون ولی من یه کم دیر می گیرم شرمنده ام
الان تو این سوال ما مدار زمین و دایره فرض کردیم؟ اگه نه چرا a رو نوشتین شعاع مداری؟ منظورتون نیم محور بزرگ بوده؟
من از اون قسمتی که گفته جرم در بین ستاره ها جابجا نمیشه اینجوری برداشت کردم که خط واصل زمین-جرم همیشه موازی نیم محور بزرگ مدار زمینه! این درسته؟ اگه درسته که مدار زمین باید حتما بیضی باشه وگرنه که هیچ دوباره باید از اول شروع کنم!
و یه سوتال دیگه: شما از همون اول فرض کردین که جسم رو صفحه دایره البروج حرکت میکنه؟
شرمنده دیگه همه چیو می پرسم روز قبل از مرحله دویی دست و دل آدم به حل سوال نمیره

یزدان سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:22 ب.ظ

خداییش سوالا خیلی زیبا و فنی بودند . دستتون درد نکنه

فرزاد سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:00 ب.ظ

آره باید مدار زمین رو دایره ای بگیری برای همین گفتم شعاع مداری .
جرم روی دایره البروج هست ،البته میشه اثبات کرد که باید باشه ولی شما به عنوان فرض مسئله بپذیرید

ANY WAY , GOOD LUCK

! سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 07:44 ب.ظ

در مورد اون فرضی که کردم نگفتین!
با اون فرض من نمیتونه دایره باشه به دلیل شکل زیر:
http://cbit.site50.net/photos/9ff6540c092a.png
در t=T/4 آر بیشینه و برابر شعاع زمینه که جسم میفته روی خورشید!
اگه فکر میکنین دیگه نیازی به راهنمایی نیس جواب ندین!
مرسی

ببین تو t/4 زمین از دید خورشید تو انقلاب تابستانی هست . جرم هم همین طور . حالا فاصله ی جرم a هست از زمین به سمت انقلاب تابستانی .یعنی جرم در امتداد خورشید زمین هست . اصلا مخالف خورشید هست
any way , good luck

یزدان چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:15 ب.ظ

وااااااااااااااااااای چه مرحله دو آسونی بود ! اینو باید مرحله 1 می گرفتن ! خیلی ساده بود

Not khafan چهارشنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:33 ب.ظ

Agha to khafan

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد