وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

این وبلاگ متعلق به اعضای انتخابی تیم المپیاد جهانی نجوم است
وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

این وبلاگ متعلق به اعضای انتخابی تیم المپیاد جهانی نجوم است

ترجمه سوالات فصل اول کتاب کهکشان ها در جهان

ترجمه ۱۳ سوال اول کتاب کهکشان ها در جهان  ( Galaxies in the Universe ) 

سوالات فصل اولش سوالات ساده ایه که البته تو مرحله یک چندتاش بود. 

امیدوارم مفید واقع بشه. 

بزودی سوالات مکانیک و سوالات طلایی کروی رو هم قرار خواهم داد. 

 

ترجمه سوالات فصل اول کهکشان ها در جهان

نظرات 17 + ارسال نظر
کیهان یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:40 ب.ظ

سوال 9 چطور حل میشه ؟ سوال 11 باید دما رو حساب کرد یا ثابت میگیریم ؟

سوال 9 که روی سوال جوابشو گفته فقط باید با طول پویش آزاد میانگین حلش کنی.
سوال 11 هم بله دما ثابته اگه با معادله حالت بری.

۱۳ یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:49 ب.ظ

سلام
خواستم بگم که کسی شمارو مجبور نکرده که سوال طرح کنین! به جای اینکه مثل ماشین سوال بیرون بدی سعی کن کیفیت سوالاتو بالا ببری ! احسان عابدی بعد لز این همه مدت فقط ۲۲ صفحه سوال داره ولی تو تا الان ۲۲۰۰ صفحه سوال دادی که نصفش یا غلطه یا معنیه فیزیکی نداره! به جای این حرفا سوالایی که تو این مدت اذتون امتحان گرفتن رو توی سایت بذار

این طرز صحبت کردنت مال قهوه خونه های زمان فیلم فارسی (گر چه تا حدی موافقم ) وقتی یه نفر وقت می ذاره اینا تایپ می کنه حداقل باید یه وقت احترام بذاری .فهمیدی فلانی فلان فلان شده
خود من حوصله ندارم سوال تایپ کنم بذارم تو وبلاگ ولی به این رفیقم احترام می ذارم اگر از کیفیت سوالا ناراحتی راه های بهتری هست
تازه کسی مجبورت نکردی سوال رو بخونی و نظر بدی
این عبارت اخر مال همه هست جز تو
any way,good luck

13+ یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:17 ب.ظ http://13+.com

راست میگه دیگه اااااااااااااااااااا...

تارا یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ب.ظ

من یه چیزو نفهمیدم Tcrossاصلا چه استفاده ای داره صرفا یه تعریفه؟

زمانیه که یک جسم از درون یک سامانه عبور می کنه . مثل زمان گذر خورشید از دیسک کهکشان (در راستای عمود بر دیسک)
استفادش بیشتر مربوظ به مباحث دینامیک کهکشانیه . حالا به تدریج با این جور سوالا آشنا می شید...

13+13 یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ب.ظ

Kamelan movafeqam

راستی اینو یادم رفت بهتون بگم از ما تا الان فقط یه امتحان گرفتن

عطا دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:01 ق.ظ

در جواب دوستان:
اولا هدف از طرح سوال ایجاد ایده ها و سوالات جدید در المپیاده و باعث تمرین میشه که به طبع قدرت حل مسئله رو بالا می بره . درثانی من احساس می کردم به دردتون می خوره من که احمق نیستم وقتمو برای چیز بیهوده بذارم خوب اگه نمی خواین تو وبلاگ نمی ذارم . سوما مجبور نیستی دانلود کنی . چهارما سوالا هیچ غلط علمی (به غیر از یکی) نداره و وقتی توانایی حل نداری اشکال نگیر اتفاقا یه تعداد ایده هایی دارن که فکر رو به کار میندازه البته تعریف نباشه! و .....
این هم سوال نیست ترجمه سوالات یه کتاب انگلیسیه که ترجمش برام چند ساعت وقت گرفته . بازم از این استقبال گرمتون ممنونم که من رو تشویق کردید تا دیگه سوالا رو تو وبلاگ کمتر بذارم.
با تشکر عطا مرادی

ماشالا عطا! من و خودمون یه تنه با همه ی اینا میجنگیم ...
شوخی کردم ...
به نظر من مشکل این نیست که عطا سوال زیاد می ذاره.مشکل اینه که ما یه دفعه میایم یه چیزی رو باشدت زیاد می گیم... . مثلا اول شما ها باید آروم بگید که آقای فلانی لطفا کمتر سوال بذارید تا بیشتر رفع اشکال کنیم. (یه هم چین چیزی!)بعد اگه بنده خدا گوش نکرد بعد بهش بپرین!
یه مسئله ی دیگه که وجود داره اینه که الان همه می دونید که کمیته ی طراح سوالا عوض شدن پس سبک سوالا (همون طور که تو مرحله 1 دیدید) عوض شده. از طرفی همین کمیته داره به طلا ها درس میده و از همون درسا هم برای انتخابی تیم امتحان می گیره . من اگه قرار بود مرحله 2 بدم قطعا تشنه ی یه همچین سوالاتی می بودم که یکی از افرادی که طرز فکر طراح رو میدونه ، طرح کرده.
دوستان در کل سعی کنید جو سالم رقابتی المپیاد رو حفظ کنید. به قول برخی دوستان:
در هر صورت ، موفق باشید !!!

. دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ق.ظ

سلام. خواستم بگم جدن خیلی ممنون از عطامرادی بخاطر اینکه واقعن به فکر امسالی هاس. و اینکه به دل نگیرید حرفای به دل ناگرفتنی رو...‏!‏ ممنون بازم

yeki az moridan دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:35 ب.ظ

yel yatar tufan yatar yatmaz atanin bayraghi ...

نمی دونم این نظرت رو پاک کنم یا نه

به نظر خودت چی کار کنم ؟

M13 (s.a.a)-CT دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 03:39 ب.ظ

farzad hala khodesho narahat nakon.bache ye chizi ru delesh munde bud, goftesh dige!

good luck

طرفدار سیزده به در دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:44 ب.ظ

شما تیم شیشی ها با این که ضعیف ترین دوره رو داشتین ولی نمی دونم چرا اینقدر جو گیرین.(البته یکی دو نفر خوب بینتون پیدا می شه) . آخرشم میرین جهانی سه می شین برمی گردین.

ممنون بابت نقد . ولی چندتا ابهام داره نظرت.
کل 40 نفر یعنی ضعیف بودن یا منظورت فقط مائیم؟ بعدشم از چه نظر دقیقا ضعیفیم؟
والا ما هنوز نمی دونیم که میریم جهانی یا نه . شما دعا کن ما بریم بقیش با خدا...
ماهم طرفدار پروپاقرص 13 به دریم!
-------------------------------------------------------------------------------
عزیزم تو صلاحیت نظر دادن درباره قوی و ضعیفی رو نداری . تو به فکر سیزده به در باش .
(به قول یکی از دوستان حق رای نداری)

این نظر به درد نخورت رو هم پاک نمیکنم تا بقیه هم که صلاحیت اظهار نظر ندارن اینجا چرت و پرت ننویسن ، وقت ما و بقیه رو هم نگیرن.

yeki az moridan دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:17 ب.ظ

be nazare man ( mamnoon ke hage nazar dadano dadi behem ) harf rasto nabayad pak kard

خوشبختانه متوجه نمیشم این چیزایی که نوشتی راسته یا دروغ

ولی به نظرم بچه خوبی هستی .نظرت رو پاک نمی کنم .
دیگه تکرار نشه

13 دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:33 ب.ظ

سلام
خواستم به فرزاد فتحی بگم که any way good luckesh بخوره تو سرش! تو لازم نکرده از دیگران دفاع کنی! فهمیدی؟ از طرز صحبت منم ایراد نگیر که تو خیلی بدتر حرف میزدی! ضمنا توی این سوالات برای خانم افضلی خیلی عالی بود با تشکر

اولا من در جواب بد صحبت کردن بد صحبت می کنم .ضمنن اصلا تو حق رای نداری که درباره ی همه چی نظر می ذاری (پسر یا دختر فلانی من )
دوما وقتی که اسم منو رو می نوشتی وضو داشتی یا نه .اگه نداشتی این دفعه رو می بخشم دفعه ی بعدی غسل کن .
any way,good luck

! دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:12 ب.ظ

ای بابا تو رو خدا بذارین این وبلاگ مثه آدم به کار خودش ادامه بده! هر وبلاگی که رفت یه کم به بچه ها کمک کنه آخرش به جنجال و دعوا و کل کل می کشین!
بابا به فکر بقیه هم باشین دیگه! الان شما یه حرفی میزنین بعد صاحبان وبلاگ! دلخور میشن بعدشم قهر میکنن برا ما هم دیگه سوال نمیذارن!

از برو بچ دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:22 ب.ظ


به طرز عجیبی وبلاگمون مورد حمله دوستان نحس (13 و 13+و 13+13 و سیزده به در و...جایگشت های مختلف 13 و سایر کلمات) قرار گرفته .
حداقل بنویسید 1+12 که نحسیتون ما رو نگیره

دوست عزیز نحس چرا اسمت رو نمی نویسی . می ترسی؟

تارا دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:38 ب.ظ

یه سوال این امکان براتون وجود نداره که نظر ها رو خودتون okکنین که یه عده آدم به نظر من بی شخصیت این قدر جو رو خراب نکنن؟

محمد جواد دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:47 ب.ظ

هی من هیچی نمیگم ، هی شما پر رو تر شید
من که میدونم کی هستین

شما باید درک کنید که ما با هر کی دلمون بخواهد بد حرف می زنیم شما ها هم حق رای ندارید (این جمله مال دوستمونه)
اصلا رایتون ارزش نداره .

از این به بعد هم نظراتی که ازشون خوشم نیاد را به نظرات حذف شده
منتقل می کنم . دموکراسی و این حرفا هم نداریم هر چی ما بگیم درسته .
بازم می گم شما حق رای ندارین .

خواستین نظر بدین وضو و غسل و تیمم و ... یادتون نره

در ضمن از دوستانی که نگران ادامه کار وبلاگ بودن هم عذر خواهی می کنم .هیچ کس قهر نمیکنه و وبلاگ هم به کار خودش ادامه میده .

همه چیز آرومه ، همه خوشبختیم و ...

Y سه‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:28 ب.ظ

سوال 4 چه جوری حل میشه ؟
داده مسئله هاش کافی هستن ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد