وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

این وبلاگ متعلق به اعضای انتخابی تیم المپیاد جهانی نجوم است
وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

وبلاگ تیم ششمین المپیاد جهانی نجوم

این وبلاگ متعلق به اعضای انتخابی تیم المپیاد جهانی نجوم است

جواب

همون طور که گفتم جواب سوال تو خود سوال .عدد۳۳ رو درنظر بگیرید.

چه فرقی بین ۳۳و سی وسه هست؟ هیچی

من عددی رو که شما قرار تو یه صفحه جا بدین رو در کمتر از یک خط جا دادم .تنها قید مسئله این بود

که باید عدد در کوچکترین مقدلر ممکن می بود وباید در یک صفحه جا می شد.در حالی که من این

عدد رو تو کمتر از یک خط نوشتم.مطلبی که هیچ کس بهش توجه نکرد.پس شما دنبال عددی هستید که هم یک صفحه رو پر کنه و هم تو نصف خط جا بشه .چنین عددی وجود نداره.

این یه پارادوکس هست.

اگر این سوال تونسته شما رو برای ۵ دقیقه به فکر بندازه که می دونم همین طوره شما در واقع

مسئله رو حل کردین.

شاد باشید

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین شنبه 12 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:09 ب.ظ

فرزاد من امروز تو مدرسه داشتم به چیزی که نوشته بودی (سوالت) فکر می کردم . بد به این نتیجه رسیدم که نمیشه همچین کاری کرد ولی استدلالم کاملا متفاوت بود با استدلال تو واس من بسی خنده دار بود . من به کوچک بودن عدد فکر می کردم . مثلا 1 کوچیک تر از 2 بعد اگه این جوری فک کنیم کوچیک ترین عدد میشه منفی بی نهایت . بعد دیدم اگه علامت منفی بی نهایت رو بنویسم و صفحه رو به چرخونم عدد 8 به دست میاد که کوچیک ترین عدد نیس بعد گفتم بنابراین ما نمی تونیم کوچیک ترین عدد رو تو یه صفحه جا بدیم

واقعا قدر این هوش بدون .به مامان بابات بگو برات اب هویج بگیرن یوخ از دست نری

0i یکشنبه 13 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:38 ب.ظ

خورررررررررررررررررد تو ذوقم!!!! من به چیا که فک نکردم!
ولی خب جالب بود!!!مرسی

من یکشنبه 20 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:21 ب.ظ

فرزاد : یه بار خودت سوالت رو بخون؟! تو نوشتی :
کوچکترین عددی که تو یه صفحه جا می شه
دقت کردی؟ جا میشه نه اینکه صفحه رو پر میکنه هر عددی هم توی یه صفحه جا میشه؟!
پس سعی کن تو طرح سوالت یه ذره دقت کنی
ولی کلا از پارادوکس خوشم میاد مرسی
حسین : حسین؟!!! مگه نمیدونی که بینهایت عدد نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد